پروژه هـا

سقف متحرک پلی کربنات

سقف متحرک یکی از سازه‌های پر طرفدار است که در مکان‌های مختلف نصب می‌شود. این مطلب در مورد سقف پلی کربنات و مزایای استفاده از آن است.

سقف متحرک پلی کربنات

سقف متحرک پلی کربنات انتخابی مناسب و مقرون به صرفه به جای سازه‌ها و سقف‌های دائمی است. ویژگی اصلی این سقف‌ها این است که هر زمان مایل بودید می‌توانید آن‌ها را باز یا بسته نگه دارید.

ورق‌های پلی کربنات هم با ویژگی‌های خاصی که دارند موجب راحتی کاربران می‌شوند. اگر می‌خواهید اطلاعات دقیقی در این مورد داشته باشید بهتر است این مطلب را تا آخر بخوانید.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره سقف آلومینیومی هستید به این صفحه مراجعه کنید.


سقف متحرک پلی کربنات چیست؟

سقف‌های متحرکی که از ورق‌های پلی کربنات ساخته شده باشد روی یک اسکلت فلزی محکم و پیش ساخته قرار می‌گیرند و مکان مورد نظر را در شرایط جوی مختلف مانند باد، برف و باران یا اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند.طراحی این سقف‌های متحرک به این صورت است که بعد از نصب بتوان با استفاده از یک ریموت یا به صورت دستی کنترل کرد.

اگر به دنبال شیشه متحرک گیوتینی هستید به این صفحه مراجعه کنید.


سقف متحرک پلی‌کربنات و ویژگی‌ ها

اصلی‌ترین ویژگی سقف پلی کربنات این است که وزن بالایی ندارد و سبک است. در عین حال که وزن این سقف‌ها کم است می‌توانند محافظ خوبی باشند و به راحتی با بارش برف و سنگین شدن ریزش نکنند.


در چه مکان‌ هایی می‌توانیم سقف متحرک پلی کربنات نصب کنیم؟

سقف‌های پلی کربنات سازه‌هایی پر کاربرد هستند که بدون ایجاد محدودیت در مکان‌های مختلف قابل نصب است. به طور مثال می‌توانید روی استخر یا گلخانه را با سقف متحرک پلی کربنات بپوشانید یا اینکه در سالن‌های کنسرت، تئاتر، تالارها از این سقف‌ها استفاده کنید. حتی برای پارکینگ خودروها یا ورودی ساختمان‌ها را هم می‌توان از سقف پلی کربنات استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراح و مجری روف گاردن با کارشناسان ما تماس بگیرید


چرا از سقف متحرک پلی کربنات استفاده کنیم؟

خریداران قبل از خرید هر محصولی به ویژگی‌های آن دقت می‌کنند، متریال‌های به کار رفته در ساخت انواع مختلف آن را با هم مقایسه می‌کنند تا خرید موفقی را تجربه کنند. کسانی که قصد خرید سقف متحرک پلی کربنات دارند بهتر است با مزایای این سقف‌ها آشنا باشند. موارد زیر مزایای استفاده از سقف متحرک پلی کربنات است.


کاهش مصرف انرژی

سقف پلی کربنات عایقی مناسبی در برابر سرما و گرما است که دمای محیط را تقریبا ثابت نگه می‌دارد. با این حال وقتی روی یک مکان روباز سقف نصب کنیم، مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند. این روزها که همه‌ی افراد به فکر کم کردن مصرف انرژی و حفظ محیط زیست هستند سقف متحرک پلی‌ کربنات می‌تواند روی مکان‌های مختلف نصب شود و در بهینه کردن مصرف انرژی در فصل‌های گرم یا سرد سال تاثیرگذار باشد.


عایقی مناسب در برابر صدا

روباز بودن یک محوطه باعث آلودگی صوتی می‌شود. استفاده از سقف متحرک پلی کربنات در سالن‌های تئاتر و کنسرت باعث می‌شود با توجه به اینکه این سقف‌ها عایقی مناسب برای صدا هستند بتوان فضایی آرام ایجاد کرد.


محافظت در برابر نور خورشید

نصب سقف متحرک پلی کربنات محافظ بسیار مناسبی در برابر نور خورشید و اشعه‌های مضر آن است. به همین دلیل بسیاری از افراد برای در امان ماندن از اشعه‌ی خورشید و جلوگیری از ابتلا به سرطان از این سقف‌ها استفاده می‌کنند.


مانع مناسب در برابر نفوذ گرد و غبار

ساختار سقف پلی کربنات به صورتی است که گرد و غبار نمی‌تواند از آن نفوذ کند. به همین دلیل کسانی که تمایل داشته باشند محیطی را تمیز نگه دارند از سقف متحرک پلی کربنات با خاصیت آنتی‌استاتیک استفاده می‌کنند.


سقف متحرک پلی کربنات و قیمت آن

یکی از موارد با اهمیت در انتخاب هر سازه‌ای قیمت آن است. مزیت استفاده از سقف متحرک پلی کربنات این است که با توجه به ویژگی‌هایی که دارد قیمت آن مناسب و مقرون به صرفه است.


مقاومت در برابر آتش‌

خاصیت پلی‌ کربنات این است که آتش نمی‌گیرد؛ فقط در صورت بالا بودن حرارت ناشی از آتش‌سوزی ذوب می‌شود و بدون اینکه به اطراف گسترش پیدا کند خاموش می‌شود. سقف متحرک پلی کربنات به دلیل مقاومت بالا در برابر آتش‌سوزی طرفداران زیادی دارد.


دوام و ماندگاری بالا

سقف‌ متحرک پلی کربنات در برابر ضربه و خراش مقاومت بالایی دارد و به زودی خراب نمی‌شود. همین ویژگی باعث شده خریداران با خیال آسوده این ورق‌ها را انتخاب کنند چون می‌دانند تا مدت طولانی می‌توانند از این سقف‌ها استفاده کنند.

به طور مثال اگر بخواهیم سقف پلی کربنات را با سقف شیشه‌ای مقایسه کنیم باید بگوییم این سقف‌ها مقاومتی در حدود 120 برابر نسبت به شیشه دارند.

در مقایسه سقف پلی کربنات با سقف‌های پلاستیک هم می‌توانیم به مقاومت و انعطاف‌پذیر بیشتر سقف‌های پلی کربنات اشاره کنیم. در واقع به طور متوسط عمر سقف‌های پلی‌کربنات حدود 25 سال است.


نصب آسان سقف پلی کربنات

نصب سقف‌های متحرک ساده و آسان است و موجب ایجاد دردسر نمی‌شود. این ویژگی سبب می‌شود سقف متحرک پلی کربنات طرفدارن زیادی داشته باشد و در مکان‌های مختلف از این سقف‌ها استفاده شود.


تمیز شدن آسان سقف‌ پلی کربنات

سقف پلی کربنات گرد و غبار را جذب نمی‌کند و از خود عبور نمی‌دهد. اما درصورتی که در اثر گرد و غبار کثیف شده باشد با آب یا در اثر اولین باران به سادگی تمیز می‌شود.

عدم تغییر رنگ

یکی دیگر از مزایای سقف متحرک از جنس پلی کربنات این است که در برابر نور خورشید تغییر رنگ نمی‌دهد و سفید نمی‌شود. این ویژگی باعث می‌شود تا مدت طولانی زیبایی ظاهری سقف‌ها حفظ شود و منظره‌ی زشتی را ایجاد نکند.


قیمت سقف متحرک پلی کربنات چقدر است؟

عوامل مختلفی بر قیمت سقف پلی کربنات تاثیرگذار است. قاعدتاً هر چقدر محیطی که قصد دارید روی آن با سقف پلی کربناتی بپوشانید بزرگتر باشد هزینه نصب سقف‌ هم بالاتر می‌رود. عوامل دیگری نظیر یراق آلاتی که در ساخت سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد، برند یا ریموت‌دار و ساده بودن هم میزان قیمت سقف متحرک پلی کربنات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

درنهایت باید مبلغی را هم برای هزینه نصب سقف متحرک در نظر داشته باشیم که می‌توان قبل از شروع پروژه تمام این موارد را تخمین زد.

مجموعه اشل روف مفتخر است تمامی خدمات مربوط به شیشه اسلایدینگ را در اختیار شما قرار دهد.


جمع‌ بندی

یکی از سازه‌های پر کاربرد سقف‌ متحرک است که با متریال‌های مختلف مانند شیشه، آلومینیوم، پلی کربنات و... تولید می‌شود. این مطلب در مورد سقف متحرک پلی کربنات و مزایای نصب آن است. با استفاده از این اطلاعات کاربردی می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید و از مزایای این سقف‌ها بهره‌مند شوید.