پروژه هـا

سقف بازشو متحرک

در آپارتمان‌های امروزی که اکثر افراد دسترسی به طبیعت و زیبایی‌های طبیعی ندارند، استفاده از روش‌هایی برای طراحی بهتر سازه‌ها باعث می‌شود تا بتوان تا حد زیادی نیاز افراد را برطرف کرد تا در محیطی زیباتر وقت بگذرانند. سقف بازشونده متحرکاز طرح‌های پرطرفدار است که برای کاربری‌های مختلف از آن استفاده می‌شود استقبال زیادی از آن شده است. در ادامه این مطلب بیشتر با انواع سقف بازشو متحرک دستی و اتوماتیک آشنا می‌شوید.

سقف بازشو متحرک

سقف بازشو، همان‌طور که از نامش پیداست، سقف‌های معمولی و ثابت را تغییر داده است و سقفی است که می‌توانید در هر زمان که خواستید آن را باز یا بسته کنید.

این سقف به صورت متحرک بوده و در مواقعی از روز که دوست دارید از هوای آزاد یا نور برخوردار شوید، آن را باز کرده و در صورتی که به سایه یا فضای بسته نیاز داشتید، می‌توانید به‌راحتی آن را ببندید.

استفاده از این سقف‌ها در مراکز تفریحی و ساختمان‌های زیادی رایج شده است. مدل‌های مختلفی از انواع سقف بازشونده متحرک طراحی می‌شود.

کاربرد انواع سقف متحرک بازشونده

ممکن است از خودتان بپرسید که استفاده از سقف متحرک برای چه محیط‌هایی مناسب است. اگر با این نوع سقف آشنایی ندارید، بهتر است کاربردهای این سقف‌ها را بشناسید. برخی از رایج‌ترین کاربردهای سقف بازشونده متحرکدر ادامه دیده می‌شود.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره پوشش متحرک هستید به این صفحه مراجعه کنید.


• سقف بازشونده رستوران

صاحبان رستوران‌ها یکی از مشتریان سقف‌های بازشونده هستند. در اصل رستوران‌هایی که دارای فضای باز هستند، از این نوع سقف می‌توانند برای زیباتر شدن محیط کار خود بهره ببرند. هنگامی که از سقف متحرک در این محیط استفاده شود، می‌توان در مواقعی که شرایط جوی مساعد است یا در شب، سقف را باز کرد تا مشتریان از هوای تازه بهره ببرند.


• سقف متحرک استخر

سقف بازشونده برای استخر نیز کاربرد دارد. استفاده از این سقف باعث می‌شود تا استخرهای روباز را هم بتوان به‌راحتی مورد استفاده قرار داد. از طرفی در مواقعی که بارندگی است، با بستن سقف، از آلوده شدن آب استخر جلوگیری کرد. مدل‌های زیبایی از این سقف پوشاننده را برای استخرها تدارک می‌بینند که علاوه بر کاربردی بودن آن، زیبایی خاصی هم دارد.


• روف‌گاردن با سقف بازشو

سال‌هاست که بام‌های بی‌روح و بدون کاربرد به باغ و گلخانه‌ای زیبا تبدیل شده‌اند. امروزه روف‌گاردن توانسته است روحی تازه به پشت‌بام خانه‌ها ببخشد. معمولاً استفاده از روف‌گاردن برای شب هنگام که هوا مناسب‌تر است، بیشتر صورت می‌گیرد. در صورتی که سقف بازشونده بر روی روف‌گاردن یا آلاچیق‌های داخل آن قرار گیرد، امکان استفاده از آن در هر ساعتی از شبانه روز امکان‌پذیر است.

اگر به دنبال سقف متحرک استخر هستید به این صفحه مراجعه کنید.


• تراس و بالکن دارای سقف بازشونده

داشتن تراسی سبز و زیبا برای گذراندن اوقات فراغت از مواردی است که نمی‌توان از آن گذشت. اگر سقف زیبا و بازشو برای بالکن یا تراس خود طراحی کنید، علاوه بر این که حتی در مواقعی که بارش است می‌توانید از آن استفاده کنید، بلکه گل‌ها و گیاهان زیبایی در آن رشد می‌دهید.


• سقف بازشو متحرک تالار مجالس و جشن‌ ها

اکثر افراد ترجیح می‌دهند هنگام جشن و مراسمات خود در فضای آزاد وقت بگذرانند. با این حال گاهی اوقات بارش‌های جوی یا اشعه خورشید مانع از این کار می‌شود. برای این منظور، می‌توان سقف بازشونده متحرک دستی یا اتوماتیک را تدارک دید تا به‌راحتی در هر شرایطی بتوان جشن‌ها را در فضای آزاد برگزار کرد.


سقف بازشو متحرک دستی

سقف‌های بازشو در انواع مختلفی وجود دارند تا برای هر محیطی بتوان از آن‌ها استفاده کرد. تنوع در این محصولات باعث شده است تا طیف قیمتی وسیعی هم داشته باشند. افرادی که به سقف بازشونده متحرکدستی و اتوماتیک نیاز دارند، می‌توانند طبق سلیقه و نیاز خود بهترین مدل‌ها را انتخاب کنند. در ادامه دسته‌بندی‌های رایج از انواع سقف بازشونده متحرک را می‌بینید.

طراحی سقف بازشونده باعث شد تا به‌سرعت استقبال زیادی از این سقف شود؛ اما به‌مرور زمان این سقف‌ها با جنس‌های متنوعی ساخته و به بازار عرضه شد. هر جنس با توجه به کاربرد و محیط مورد استفاده، مشتریان خاص خود را داشت. برخی از انواع سقف بازشونده متحرک را مورد بررسی کرده‌ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سقف متحرک جمع شونده با کارشناسان ما تماس بگیرید.


سقف متحرک بازشونده سکوریت و شیشه نشکن

شیشه همیشه به علت شفافیت و زیبایی که داشته، مورد توجه بشر بوده است. با این حال شکننده بودن آن از معایبی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. به‌مرور زمان شیشه‌های سکوریت و نشکن تولید شد که توانست نیاز بشر را برآورده کند.

داشتن یک سقف شیشه‌ای که امکان باز کردن آن در شرایط جوی مساعد وجود دارد، خالی از لطف نیست. شیشه نشکن و سکوریت می‌توانند با فاکتورهای ضد اشعه هم همراه شوند تا یک سقف مناسب برای انواع کاربردهای مختلف از جمله، رستوران، مراکز تفریحی، روف‌گاردن و ... باشند.


سقف متحرک برزنتی

اگر قصد دارید سقف متحرکی را بالای سر خود داشته باشید که دید به بیرون نداشته باشد، سقف بازشو متحرک دستی و اتوماتیک با جنس پارچه برزنت بهترین انتخاب برای شماست. به عنوان مثال، استفاده از سقف متحرک برای بالای استخر روباز، باعث می‌شود تا دید همسایه‌ها و طبقات بالاتر به استخر محدود شده و استفاده از آن را برای همه افراد راحت کند. استفاده از سقف برزنتی با هزینه مناسبی که دارد برای سقف حیاط، اماکن مذهبی، فضاهای ورزشی، فضای باز رستوران‌ها، سقف آلاچیق و ... کاربرد وسیعی دارد.


سقف متحرک پلی‌کربنات

پلی‌کربنات هم یکی از مصالح پرکاربردی است که این سال‌ها در بخش‌های مختلف ساختمان‌سازی و تأسیسات از آن بهره می‌برند. این محصول، حالتی شفاف و شیشه مانند در رنگ‌های مختلف دارد.

از طرفی مقاومت بسیار بالا و حتی ضدگلوله بودن آن از دیگر ویژگی‌های آن است. به همین علت برای سقف فضاهای صنعتی نیز یک گزینه مناسب است. سقف بازشو متحرک دستی و اتوماتیک با جنس پلی‌کربنات را می‌توان برای فضای رستوران‌ها، آلاچیق، استخر و ... استفاده کرد. به‌علاوه رنگ‌های تیره‌تر از پلی‌کربنات به علت خاصیت ضد اشعه که دارند برای محیط‌های روباز حتی در طول روز هم مناسب هستند.


سقف متحرک پلی یوپان

پلی یوپان هم یک سقف مناسب برای پارکینگ‌ها، مراکز تفریحی و صنعتی، حیاط و ... است. UPVC مقاومت بسیار بالایی دارد و وزن کم آن باعث شده است تا یک گزینه مناسب برای سقف بازشونده متحرک دستی و اتوماتیک باشد.

پلی یوپان ضد آب است و مقاومت بالایی در برابر زنگ‌زدگی و شرایط نامساعد آب و هوایی دارد. همچنین غیر قابل اشتعال است و امنیت بالایی دارد.


سقف بازشو متحرک دستی و اتوماتیک فلزی

در برخی از انواع سقف‌های متحرک از فلزات مختلف و آلیاژهای زیادی استفاده می‌شود. سقف‌های متحرک از جنس آلومینیوم رایج هستند که به علت مقاومت بالا در برابر شرایط جوی، طول عمر زیاد و طراحی راحت، مورد استقبال قرار می‌گیرند.


سقف بازشو متحرک و انواع آن

علاوه بر جنس سقف، طراحی آن نیز باعث می‌شود تا از نظر ظاهری طراحی‌های متنوعی داشته باشند. مدل‌های مختلف صاف، منحنی، زاویه دار، چند ضلعی و ... در بین این محصولات دیده می‌شود.

طراحی سقف بازشونده متحرک بر اساس نیاز و سلیقه مشتری و با مشاوره افراد فعال در این زمینه انجام می‌گیرد. ممکن است در یک فضا سقف به صورت رولی طراحی شده و در فضای دیگر به صورت اسلایدینگ باز و بسته شود. تمام این جزئیات باید مد نظر قرار گیرد تا بهترین سقف بازشو متحرک دستی و اتوماتیک را در اختیار داشته باشید.

مجموعه اشل روف مفتخر است تمامی خدمات مربوط به سقف متحرک شیشه ای را در اختیار شما قرار دهد.

• تکنولوژی‌ های مورد استفاده در سقف‌ های بازشونده

سقف بازشونده متحرک از مدل‌های بسیار ساده دستی تا مدل‌های اتوماتیک و برقی وجود دارند. با توجه به این که چقدر هزینه پرداخت می‌کنید، می‌توانید انواع مختلف از این سقف‌ها را با تکنولوژی‌های روز دنیا مورد استفاده قرار دهید.

سقف بازشو متحرک دستی، مدل ساده‌ای از این سقف‌ها است. پس از مدتی سقف‌ها به صورت برقی طراحی و تولید شدند. این سقف‌ها با زدن یک دکمه، باز یا بسته می‌شدند. به‌مرور زمان مدل‌های کنترل‌دار آن‌ها به بازار آمد که امکان باز کردن سقف را از راه دور هم به کاربر می‌داد.

در حال حاضر نیز سقف بازشونده هوشمند نیز وجود دارد. این سقف‌ها با بالا آمدن خورشید، بارش باران یا برف، وجود گرد و غبار و ... با توجه به تنظیماتی که روی آن قرار گرفته است، به صورت اتوماتیک بسته یا باز می‌شوند.


سقف بازشو متحرک دستی و مزایا

احتمالاً تا الان که با کاربردها و نحوه عملکرد سقف‌های بازشو آشنا شدید، مزایای آن‌ها را هم می‌توانید حدس بزنید. استفاده از این سقف‌ها باعث می‌شود تا بتوانید در شرایط آب هوایی مطلوب از هوای آزاد که یک نعمت طبیعی است بهره ببرید.

از طرفی استفاده از سقف بازشو متحرک امکان استفاده از نور طبیعی خورشید را هم به فرد در محیط می‌دهد. زیبایی و خاص بودن این سقف‌ها به‌خصوص مدل‌های شیشه‌ای و پلی‌کربنات آن از دیگر مشخصات مفید آنهاست.


نتیجه‌گیری؛ سفارش انواع سقف بازشو متحرک دستی و متحرک

اگر قصد دارید تا برای فضاهای کاری یا مسکونی خود، سقف بازشونده متحرک دستی و اتوماتیک را تهیه کنید، باید به مراکزی مراجعه کنید که این خدمات را ارائه می‌دهند. پس از ثبت سفارش، افراد فعال در این مراکز به محل اعزام شده و اندازه‌گیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

سپس با توجه به طرح و نوع سقف انتخاب شده توسط مشتری، سقف طراحی و اجرا می‌شود. هزینه‌های مربوط به این کار نیز بر اساس نوع طراحی، ابعاد محیط، زیرسازی‌های مورد نیاز، جنس سقف و تکنولوژی‌های مورد استفاده در آن متفاوت است.