پروژه هـا

سقف اتوماتیک برقی

سقف متحرک، سقفی است که می‌توان همه و یا قسمتی از آن را جابجا کرد. این ویژگی سبب می‌شود که این سقف‌ها، محیط‌های مختلف را به سر باز و سربسته تغییر موقعیت دهند.

سقف متحرک برقی و دستی، انواع، طراحی و مزایا اگر مسابقات بین‌المللی فوتبال را تماشا کرده باشید، احتمالا با سیستم‌های سقف متحرک یا سقف جمع‌شونده آشنا هستید. آنها علاوه بر استادیوم‌ها، درجاهای مختلفی مثل رستوران، کافی‌شاپ و استخر نصب می‌شوند و اجازه می‌دهند رویدادها حتی در باران، سرما یا گرما برگزار شوند. علاوه بر این، آنها سرپناهی برای تماشاگران و کسانی که زیر آنها جمع می‌شوند فراهم می‌کنند. سقف متحرک می‌تواند به شیوه‌های مختلفی باز و بسته شود. انواع آکاردئونی رایج‌تر هستند، اما سقف‌های فن مانند و پارچه‌ای مقاوم در برابر آب نیز انواع دیگر سقف متحرک محسوب می‌شوند. سقف متحرک برقی نیز می‌تواند یک گزینه مدرن محسوب شود. در مواردی که سقف بزرگ است و یا می‌خواهید آن را به شکل اتوماتیک کنترل کنید، سقف اتوماتیک برقی متحرک بهترین گزینه است.


برای مطالعه راهنمای فروش و نصب سقف اتوماتیک کلیک کنید.


سقف متحرک سقف متحرک چیست؟


همان‌طور که از نامش پیداست، سقف متحرک نوعی سازه است که می‌توان کل یا قسمتی از آن را جابجا یا جمع کرد. این کار کمک می‌کند تا بتوانید از فضاها به صورت سرباز یا سر بسته استفاده کنید. این سیستمِ سقف منحصربه‌فرد، با عناوین «سقف‌های قابل اجرا» یا «نورگیرهای قابل اجرا» یا «نورگیرهای جمع‌شونده» نیز شناخته می‌شود. این نوع سقف، از فضاها در برابر شرایط آب و هوایی نامتعادل محافظت می‌کند و همچنین ارزش‌های زیبایی شناختی و عملکردی مختلفی را به ساختمان می‌بخشد. سقف متحرک برقی و دستی هر دو کاربردهای خاص خود را دارند. طراحی سیستم‌های سقف متحرک برقی و دستی سقف‌های جمع‌شونده، بر اساس کاربرد مورد انتظار، دارای طرح‌های مختلفی هستند. هر کاربردی باید طراحی هوشمندی داشته باشد تا سیستم بتواند از مقادیر کم تا صدها هزار کیلوگرم فولاد، شیشه، روکش، مصالح سقفی و خدمات مکانیکی و الکتریکی مربوطه را در مدت کوتاهی جابجا کند. یکی از عوامل مهم حاکم بر طراحی هر سیستم سقف متحرک برقی و دستی، دفعات باز و بسته شدن سازه سقف است. تعداد پیش‌بینی شده باز و بسته شدن ساختار سقف، موارد زیر را تعیین می‌کند: • طراحی سیستم سقف جمع‌شونده • نوع حرکت سیستم سقف جمع‌شونده • اندازه عناصر متحرک • نوع سیستم متحرک سقف جمع‌شونده که برای استادیوم‌‌ها و سالن‌های ورزشی به کار گرفته می‌شوند، می‌توانند دارای طرح‌های ساختاری متفاوتی از عناصر متحرک و ثابت باشند. مصالح این سقف‌ها بر اساس اندازه، وزن، دفعات باز و بسته شدن، مدت زمان، نوع حرکت و بارهای اضافی انتخاب می‌شوند. انواع سقف جمع‌شونده یا متحرک بر اساس طراحی ساختاری عناصر متحرک و ثابت، سقف‌های جمع‌شونده را می‌توان به سه نوع طبقه بندی کرد: • سقف جمع‌شونده متشکل از عناصر صلب • سقف جمع‌شونده متشکل از غشاءها • سقف جمع‌شونده ترکیبی سقف جمع‌شونده متشکل از عناصر صلب در این نوع، کل سقف اتوماتیک برقی یا دستی یا قطعات کوچک منفرد آن از عناصر صلب تشکیل شده است که به طرق مختلف حرکت می‌کنند.



آن‌چه باید درباره سقف چادری متحرک بدانید.



به عنوان مثال، استادیوم فوتبال ومبلی در لندن، انگلستان (2007) ساختاری از عناصر سفت و سخت داشت که با حرکت لغزشی جابجا می‌شدند. سقف جمع‌شونده متشکل از عناصر صلب سقف جمع‌شونده متشکل از غشاها این نوع ساختار سقف اتوماتیک برقی یا دستی، دارای سقف و قطعات کوچک جداگانه‌ای است که از غشاهایی ساخته شده است که می‌توانند جمع شوند. به عنوان مثال استادیوم تنیس روتنبام، هامبورگ، آلمان (1997) دارای ساختار سقفی است که از غشاهایی ساخته شده است که تحت حرکت تاشو قرار می‌گیرند. سازه‌های جمع‌شونده متشکل از غشاءها سقف جمع‌شونده ترکیبی در این نوع، کل سقف یا قطعات کوچک منفرد آن از عناصر ساختاری جمع‌شونده مختلف (عناصر صلب و غشایی) تشکیل شده است. به عنوان مثال استادیوم المپیک بزرگ "O"، مونترال، کانادا (1976) سازه‌ای با ازاین نوع داشت که برای حرکت تاشو طراحی شده بود. سازه‌های جمع‌شونده ترکیبی مهمترین مزایای نصب سیستم سقف متحرک مزایا همیشه چیزهای هستند که افراد را برای یک اقدام خاص ترغیب می‌کنند. نصب سقف متحرک و یا سقف متحرک برقی نیز از این امر مستثنی نیست. لازم است با مزایای این نوع سقف آشنا شوید تا بتوانید تصمیم درستی درباره خرید آن بگیرید. برخی از مزایای سقف متحرک دستی و سقف اتوماتیک برقی به شرح زیر است: سایه قابل اطمینان و همه‌کاره در فضای باز در ماه‌های تابستان می‌توانید سقف متحرک را به طور کامل باز کنید تا بتوانید زیر آن استراحت کنید. در ماه‌های خنک‌تر، می‌توانید آن را جمع کنید تا یک فضایی باز داشته باشید و بتوانید از فعالیت‌های مختلف زیر آسمان پر نور لذت ببرید. در فصول میانی، مثل پاییز و اوایل بهار هم شاید بخواهید سقف را تا حدی باز کنید که هم محیط زیر آن خیلی سرد نشود و هم بتوانید از نور فضای باز استفاده کنید. محافظت در برابر باران لازم به ذکر است که هم سقف متحرک دستی و هم سقف اتوماتیک برقی 100٪ ضد آب هستند. می‌توانید از نصاب‌ها بخواهید که برای سقف شما ناودان نصب کنند تا آب را به سیستم فاضلاب هدایت کند. به این ترتیب می‌توانید از فضای بیرون حتی در باران‌های شدید یا بارش برف هم استفاده کنید. صرفه‌جویی در مصرف انرژی سیستم سقف متحرک برقی و دستی به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌های گرمایش و سرمایش صرفه‌جویی کنید. برای مثال با بازکردن سقف در شرایط تابش شدید آفتاب، هزینه‌های لازم برای خنک‌کردن محیط کم می‌شود. همچنین می‌توانید در فصول سرد سال، سقف متحرک برقی یا دستی را به طور کامل باز کنید تا از هدر‌رفت انرژی جلوگیری کرده و یک سقف کامل برای استخر، کافی شاپ و یا رستوران خود ایجاد کنید. علاوه بر این با کاهش مصرف برق، می‌توانید به حفظ محیط زیست کمک کنید. اگر در طول تابستان منطقه شما به شدت گرم می‌شود، می‌توانید یک سیستم مه پاش را در سقف متحرک ثابت یا سقف اتوماتیک برقی خود نصب کنید. با این کار خانواده و مهمانان خود را حتی در گرم‌ترین روزها راحت و خنک نگه دارید. افزایش ارزش ملک این بسیار مهم است که یک فروشنده معتبر سقف متحرک برقی و دستی پیدا کنید. به این ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مواد مورد استفاده در ساخت سازه شما، آن‌قدر با کیفیت و مقاوم هستند که حتی در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی مقاومت می‌کنند و چندین سال دوام دارند. هنگامی که تصمیم به فروش ملک خود گرفتید، سقف اتوماتیک برقی یا دستی قطعا به ارزش ملک می‌افزاید.


درباره سقف برقی چه می‌دانید؟



 افزایش عمر اثاثیه زیر سقف آیا می‌دانستید که اشعه ماورا بنفش خورشید نه تنها به پوست، بلکه به مبلمان، صندلی‌ها و به طور کلی هرچیزی که به آن می‌تابد (غیر از گیاهان) آسیب می‌رساند؟ همان‌طور که رنگ پوست شما در اثر مواجه طولانی‌ مدت با آقتاب تغییر می‌کند، اثاثیه یا لوازم داخلی، میزها و صندلی‌های شما نیز ممکن است به تدریج کم‌رنگ شده و خراب شود. هنگامی که یک سقف اتوماتیک برقی یا دستی در فضای باز داشته باشید، می‌توانید کیفیت و ظاهر خیره کننده اثاثیه خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید. گسترش فضای در دسترس یک سقف اتوماتیک برقی یا دستی به راحتی می‌تواند فضای در درسترس شما را گسترش دهد. اگر آن را در خانه نصب کنید، می‌توانید فضای نشیمن خود را کاملا به فضای آزاد گسترش دهید و مکان بیشتری در اختیار داشته باشید. در مورد کافه و رستوران، با نصب سقف متحرک برقی و دستی، می‌توانید از مشتری‌های بیشتری پذیرایی کنید و هزینه‌ای که برای خرید این نوع سقف پرداخت کرده‌اید دوباره به جیب خودتان برگردانید. امکانات پیشرفته اگر سقف متحرک برقی خود را هوشمند کنید، می‌توانید امکانات بسیار بیشتری به دست بیاورید. برای مثال می‌توانید از هر نقطه جهان، با استفاده از یک نرم افزار ساده موبایل، آن را باز کنید یا ببندید. همچنین می‌توانید سقف را با ترموستات‌های هوشمند، سنسورهای درب و پنجره و به طور کلی سایر اجزای خانه هوشمند ترکیب کنید تا بیشترین صرفه‌جویی در مصرف انرژی انجام شود. در این فرض وقتی آفتاب شدید است، سقف متحرک برقی خود به خود باز می‌شود تا به سیستم‌های سرمایشی فشار کمتری وارد شود. همچنین می‌توانید تنظیمات را طوری قرار دهید که همراه با بسته‌شدن سقف اتوماتیک برقی، سنسورهای درب و پنجره‌ها فعال شده و آنها را باز کنند تا هوای داخل منزل شما تهویه گردد. سقف اتوماتیک برقی مدرن، حتی می‌تواند با ایستگاه هواشناسی خانگی ارتباط برقرار کرده و هنگام باران یا باد شدید بسته شود. سنسورهای نور داخل خانه می‌توانند به آن پیام دهند تا در شرایطی که نیاز به نور طبیعی و یا تهویه هوا باشد، سقف جمع شود و نور کافی وارد خانه گردد.

 جمع‌بندی: سقف متحرک، سقفی است که می‌توان همه یا قسمتی از آن را جابه‌جا کرد. این ویژگی سبب می‌شود که این سقف‌ها، محیط‌های مختلف را به سر باز و سربسته تغییر موقعیت دهند. سقف متحرک برقی با استفاده از نیروی الکتریسیته جابه‌جا می‌شود، در حالی‌که انواع دستی با دست باز و بسته می‌شوند. توجه به این نکته ضروری است که سقف متحرک دستی، تنها برای انواع کوچک قابل استفاده است. وقتی سقف بزرگ و بلند باشد، تنها گزینه قابل استفاده، سقف متحرک برقی خواهد بود. سقف‌های جمع‌شونده کاربرد‌های مختلفی دارند. از استادیوم‌های ورزشی گرفته تا کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها و خانه‌ها، تقریبا همه اصناف و مشاغل می‌توانند از این نوع سقف بهره ببرند. سقف‌های جمع‌شونده معمولی، از عناصر پارچه‌ای ضد آب تشکیل شده‌اند. این درحالی است که بسیاری از سقف‌های بزرگ، عناصر ثابتی دارند یا به شکل ترکیبی از عناصر سفت و پارچه ساخته شده‌اند. سقف متحرک از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و فضای بیرون را در تمام سال قابل استفاده می‌کند. خریداری و نصب انواع با کیفیت این سقف، می‌تواند قیمت املاک را بالا برده و آن را مدرن و شیک نشان دهد. در سال‌های اخیر سقف متحرک هوشمند پا به عرصه وجود گذاشته که می‌تواند با سایر اجزای خانه هوشمند همگام عمل کند.



اگربه  دنبال اطلاعات کامل درباره کره کره برقی هستید، کلیک کنید.