پروژه هـا

طراح و مجری روف گاردن

طراح و مجری روف گاردن را می‌توان تولید کننده فضایی متفاوت، دلنشین و زیبا به‌شمار آورد. بخشی خاص از ساختمان که علاوه بر جذابیت‌های بصری می‌تواند به فضایی مفید و کاربردی نیز تبدیل شود. طراحی و اجرای دقیق المان‌های بسیار زیبا و متفاوت در این بخش بدون شک نیازمند آگاهی از اصول ساخت و ساز و معماری، آن هم متناسب با فضای این بخش از ساختمان است.

در مطلب پیش رو ضمن معرفی روف گاردن و مزایای وجود آن در ساختمان، به بررسی شیوه‌های ساخت و بیان نکاتی درباره آن می‌پردازیم.

با ما در مطالعه متن همراه شوید.

طراح و مجری روف گاردن

دسترسی به طبیعت و استفاده از فضایی با مزایای طبیعی از نیازهای انسان است. نیازی که با توجه به شرایط فعلی ساخت و ساز و تراکم ساختمانی اغلب دسترسی به آن چندان آسان نیست

با وسعت گرفتن شهرها و افزایش مشغله افراد این موضوع باز هم پیچیده‌تر شده و فرصت دستیابی به لحظاتی در دل طبیعت و زیبایی‌های آن از اغلب ما گرفته شده است.

طراح و مجری روف گاردن در واقع نقش مهمی در تبدیل ساختمان‌های امروزی به موردی متفاوت دارد. از طراحی و ساخت لند اسکیپ و بام سبز تا به‌کارگیری جزئیاتی نظیر آب‌نما، آلاچیق و دیگر اجزای به کار رفته در روف گاردن هر یک بخشی از این پروسه بزرگ هستند. مجموعه‌ای که به دلیل موقعیت خاص قرارگیری نیاز به مهندسی دقیق و اجرای حرفه‌ای دارد.

بر این اساس طراح و مجری روف گاردن کاری دشوار و پیچیده، اما شیرین و دلچسب در پیش دارد.

برای به‌دست آوردن نتایج دلخواه از اجرای این پروژه، از نخستین قدم یعنی بازدید از محل و محاسبات اولیه تا طراحی و اجرای گام به گام مراحل این پروسه، در همه موارد نیاز به بررسی دقیق و انجام محاسبات فنی وجود دارد. کاری که توسط مجریان کارآزموده به‌درستی و با شیوه‌ای علمی پیاده‌سازی شده و بدون‌آسیب به طرح اصلی ساختمان اجرا می‌شود.


طراح و مجری روف گاردن خلاقیت و زیبایی در یک مجموعه

با وجود زیبایی فوق‌ العاده این نوع تاسیسات که توسط طراح و مجری روف گاردن برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود طرفداران زیادی پیرامون اجرای این طرح وجود داشته و از محبوبیت بالایی برخوردار است.

برخی مزایای اجرایی روف گاردن عبارتند از:

  • کاهش خطر بروز سیل:

طراح و مجری روف گاردن از وجود مزیتی بزرگ در اجرای این طرح خبر می‌دهد که به‌ویژه در مناطق پرباران بسیار مهم و حیاتی است. این نوع سازه بر روی سقف با مسیر دادن آب باران به لایه‌های زیرین زهکشی و مهندسی شده، خروج آن از بام را تسهیل نموده و آن را ساماندهی می‌کند. به عبارتی بام سبز آب باران را ذخیره‌سازی کرده و با سرعت کمتر و طی مراحلی از بام خارج می‌کند.

  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی:

گرم کردن ساختمان‌هایی با سقف کاشته شده موسوم به بام زنده، نیازمند انرژی به‌مراتب کمتری بوده و می‌تواند هزینه‌های جاری در این مورد را کاهش دهد. از طرفی ضمن پدیده پالایش هوای چنین بام‌هایی، دمای هوا در آنها تعدیل پیدا کرده و خنک نمودن آنها در فصول گرم نیز به این مزایا افزوده می‌شود.

  • تهویه و پالایش هوا:

اهمیت وجود گیاهان پرورش یافته توسط طراح و مجری روف گاردن در محیط و فرایندی که در پاکسازی هوای اطراف خود دارند بر کسی پوشیده نیست. اجرای اصولی روف گاردن در شهرها به‌ویژه شهرهای بزرگ که با آلودگی بیشتر هوا نیز روبرو هستند می‌تواند راه حلی هوشمندانه به‌شمار آید.

فضای سبز بام ذرات معلق آلاینده را در خود محبوس کرده و تنفسی سالم را برای کاربران این مجموعه به ارمغان می‌آورد.

  • تخلیه گازهای گلخانه‌ای:

آنچه با نام تراکم و رطوبت بالای هوا در سطح زمین می‌شناسیم منجر به بالا رفتن اثر گلخانه‌ای شده و مشکلاتی در تنفس انسان پدید می‌آورد. طراح و مجری روف گاردن با اجرای این سیستم به خوبی از عهده رفع این مشکل برآمده و هوایی پاکیزه و سبک را برای تنفس افراد مهیا می‌کند.

اگر به دنبال سقف متحرک پلی کربنات هستید به این صفحه مراجعه کنید.


طراح و مجری روف گاردن و مزایا

چهره کلانشهرهای دنیا در چند دهه اخیر شاهد تغییرات زیادی بوده است. افزایش آلاینده‌ها و گسترش فرهنگ شهرنشینی که با تراکم سازه‌ها و کثرت خودروها همراه است به‌عنوان بخشی از این تغییرات کاملا به چشم می‌آید. پدیده‌ای که نتیجه قطعی آن دور شدن هر چه بیشتر اهالی شهرها از طبیعت و مواهب آن است.

در روی دیگر سکه اما، تلاش برای ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و شیوه ساخت و سازها آغاز شده است. در بسیاری از این شهرها اجرای بام‌ سبز و پیاده‌سازی فضاهای طراحی شده توسط مهندسین کارآزموده و فنی در این زمینه، چهره محیط را تغییر داده است.

تهران و بسیاری از کلان شهر های ایران نیز در این تغییرات سهیم بوده و اجرای سازه‌هایی متفاوت را در سال‌های اخیر تجربه کرده‌اند.

برنامه‌های پیاده شده در این زمینه توسط طراح و مجری روف گاردن باعث شده امروزه شاهد فضاهایی بی‌نهایت زیبا در سازه‌های این شهرها باشیم. محیطی با جذابیت‌ های فوق‌ العاده برای استفاده شخصی یا پذیرایی از جمع که به‌ویژه از دید آپارتمان‌نشین‌های کلانشهرها بسیار خاص و متمایز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شیشه متحرک گیوتینی با کارشناسان ما تماس بگیرید


طراح و مجری روف گاردن و مراحل اجرا

در نگاه اول پروژه طراحی و اجرای روف گاردن بیش از هر مورد دیگر یک فعالیت متمرکز جهت زیباسازی محیط به‌نظر می‌آید. افزودن المان‌هایی با وجوه مشترک آب و سرسبزی به محیط، در هر شرایطی می‌تواند دلچسب و چشم‌نواز باشد. اما پیش از آن باید بدانیم شیوه اجرای بام زنده در شهرها و اقلیم‌های مختلف آب و هوایی تا حد زیادی با یکیدگر متفاوت است. موضوعی که طراح و مجری روف گاردن به‌خوبی از آن آگاه بوده و مبنای کار خود را بر آن قرار می‌دهد.

اجرای هرگونه تاسیسات به‌ویژه در فضای پشت‌بام ساختمان، مستلزم تهیه مقدمات و پیش ساخت‌هایی اصولی و حساب‌شده است. ترکیب هنر دیزاین با مهندسی معماری در این فضا نتایج آشکار خود را به‌خوبی نشان می‌دهد.

برای اجرای هر روف گاردن ابتدا باید زیرسازی کف یا ایزولاسیون روف گاردن صورت گیرد. این مرحله شامل عملیاتی است که مانع از نفوذ خاک، املاح و ریشه‌های گیاهان کاشته شده به لایه‌های پایینی شده و سقف را از این نظر کاملا عایق می‌کند.

توجه به شیب ملایم در نظر گرفته شده برای طراحی این فضا از یک سو و انتخاب گیاهان و دیگر اجزای مناسب برای چنین فضایی است که به‌شکل تخصصی صورت می‌گیرد. گیاهان مناسب برای کاشت و نگهداری در روف گاردن، باید نمونه‌هایی مقاوم بوده و در برابر آفتاب، بارندگی، باد شدید و دیگر عوامل طبیعی مقاومت و استحکام لازم را داشته باشند.

کلیه مراحل کار طراح و مجری روف گاردن با محاسبه کمترین وزن ممکن صورت می‌گیرد تا فشار کمتری بر روی بام وارد شود. اجرای 3 مرحله شامل کف‌سازی و شیب‌بندی، اجرای لایه‌ آنتی روت به‌شکل اپوکسی چند لایه یا پرایمر و در نهایت اجرای لایه محافظ با توجه به امکان جمع شدن آب در این پروسه قطعی است.

پس از این مراحل نوبت به اجرای شبکه‌بندی آهن می‌رسد که زمینه را برای اجرای آلاچیق آماده می‌کند. از آنجا که تاسیسات و برق‌کاری در فضای زیرین این شبکه قرار می‌گیرند، محاسبه شبکه آهنی از پیش محاسبه شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کلیه مراحل از محاسبه ابعاد شبکه آهنی و ارتفاع آن تا در نظر گرفتن محل عبور تاسیسات لوله‌کشی آب و گاز، تاسیسات برق و محل عبور آب باران و... همگی در این بخش صورت می‌گیرد.


طراح و مجری روف گاردن و طراحی آن

پس از اتمام مرحله طراحی، نوبت به اجرای تاسیسات می‌رسد که با توجه به نظر طراح و مجری روف گاردن و طرح انتخابی که توسط سفارش ‌دهنده به تایید رسیده است.

این مرحله شامل نصب آلاچیق، مه پاش، آب نما یا هر سازه دیگری است که در طرح کلی روف گاردن در نظر گرفته شده است. اتصال شلنگ‌های مخصوص به سیستم آبیاری، نصب سیستم‌های نورپردازی و اجرای لوله‌کشی آب و گاز و سیم‌کشی برق در این مرحله صورت می‌گیرد.

علاوه بر لیست کردن و رعایت ترتیب و توالی مراحل کار، دقت به ظرفیت بام و میزان تحمل آن، نوع گیاهان قابل کشت در این فضا، شیب مهندسی شده، استفاده از تجهیزات متناسب با این فضا از کفپوش تا گلدان‌های تزئینی تا باربیکیو و... از نکات مهمی هستند که طراح و مجری روف گاردن باید در نظر داشته باشد. بدیهی است بدون اجرای کامل و اصولی این بخش نمی‌توان انتظار اجرایی صحیح را داشت.



فرق بین بام سبز و روف گاردن چیست؟

شاید تکرار متوالی دو عبارت بام سبز و روف گاردن در کنار یکدیگر این ابهام را ایجاد کند که این دو یکسان هستند، اما اینطور نیست! بام سبز به‌معنای پوششی گیاهی با ریشه بسیار کم عمق بوده و اغلب گستردگی زیادی دارد. این نوع پوشش بر روی هر نوع سقف حتی نمونه‌های مورب قابل اجراست و مراقبت از آن نیز هزینه و انرژی چندانی ندارد.

اما طراح و مجری روف گاردن وظیفه سنگین‌تری داشته و باید فضای سبز متفاوتی را طراحی و اجرا کند. گیاهان قابل نگهداری در روف گاردن مجموعه بسیار بزرگتری بوده و از تنوع بالایی برخوردارند. هم‌چنین به‌دلیل وجود ریشه‌های عمیق در این گیاهان، این فضا نیاز به سیستم مهندسی شده و دقیق زهکشی داشته و مراقبت‌های ویژه‌ای را طلب می‌کند.

مجموعه اشل روف مفتخر است تمامی خدمات مربوط به شیشه آکاردئونی را در اختیار شما قرار دهد.


طراح و مجری روف گاردن را می‌توان ترکیبی از مهندس و باغبان عصر مدرن نامید. فعالیت در این بخش با مزایای زیادی برای کاربران همراه است که از زیبایی محیط تا پالایش هوا گسترده است.

استفاده اصولی از فضای بام آن هم با اجرای قوی و حساب شده بام سبز و روف گاردن به‌طور همزمان زیبایی، طراوت و پاکیزگی هوا را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.

پیشنهاد آخر ما برای کاربران، مشاوره با طراح و مجری روف گاردن پیش از ثبت سفارش نهایی کار است.


شرکت‌هایی که در کنار این کار طراح و مجری روف گاردن یا فضاهای مشابه نیز هستند و می‌توانند بهترین گزینه را برای هرفضا به کارفرما پیشنهاد دهند. البته این موضوع تاحد زیادی بستگی به خلاقیت، مهارت و ایده‌های ناب طراح و مجری روف گاردن شما دارد. نکته دیگر امکان اجرای سقف شیشه سکوریت اسلایندینگ اتوماتیک توسط طراح و مجری روف گاردن است. شیشه سکوریت، به‌دلیل ضخامت بالا که مقاومتش را از همین ضخامت می‌گیرد، وزن زیادی دارد و اگر سازه در محل اجرا مقاومت لازم را نداشته باشد، پیشنهاد می‌شود از انواع سقف اتوماتیک با وزن کمتر مانند سقف اتوماتیک پارچه‌ای استفاده گردد. اینکه سازه این مقاومت را دارد یا نه، در تشخیص کارشناسان و مهندسان شرکت طراح و مجری روف گاردن شما است. ناگفته نماند سقف شیشه سکوریت اسلایدینگ، درحالت ثابت و غیر جمع شونده در مواردی هم به‌عنوان سقف و هم به‌عنوان کف به‌کار می‌رود. به‌این ترتیب که ممکن است کف تراس یا بالکن شما نیز از این شیشه ساخته شود.

 سخن پایانی

 گروه مهندسی اشل روف با ۲۵ سال سابقه در زمینه طراحی، تولید و راه‌اندازی سیستم‌های سقف اتوماتیک و سایبان برقی قادر به اجرای سیستم‌های سقف و شیشه متحرک مطابق با کیفیت محصولات خارجی است. بهره‌گیری از گروه نصب و خدمات پش از فروش آموزش دیده و حرفه‌ای همچنین تیم طراحی خلاق و به‌روز از برتری‌های تین مجموعه محسوب می‌شود. اشل روف به‌عنوان طراح و مجری روف گاردن نیز تجربه و سابقه قابل توجهی دارد که به اجرای بهتر و کاملتر کار کمک می‌کند.