پروژه هـا

شیشه آکاردئونی

در سال‌های اخیر کاربرد شیشه در صنعت ساختمان‌سازی گسترش چشمگیری یافته است. شیشه‌ها روشنایی محیط را افزایش می‌دهند و جلوه زیبایی به فضاهای مختلف می‌بخشند. به همین دلیل، معماران در طراحی ساختمان‌های جدید توجه ویژه‌ای به استفاده از انواع شیشه‌های ثابت و متحرک نشان می‌دهند. شیشه آکاردئونی نیز یکی از انواع شیشه‌های متحرک است که به دلیل کاربرد زیاد آن در طراحی بالکن، بیشتر به نام شیشه بالکن شناخته می‌شود. در این مطلب به ویژگی‌ها، مزایا و نکات پیرامون انتخاب، خرید و نصب شیشه متحرک آکاردئونی می‌پردازیم.


چرا شیشه آکاردئونی نصب کنیم؟


شیشه متحرک آکاردئونی با قابلیت باز و بسته شدن آسان در جلوه و زیبایی نمای ساختمان تاثیر مثبت دارد. با استفاده از شیشه آکاردئونی می‌توانید فضای باز بالکن را محصور کنید یا محیط‌های بزرگ را پارتیشن‌‌بندی کنید. در این مطلب قصد داریم اطلاعات دقیقی درباره شیشه متحرک آکاردئونی در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.



معرفی شیشه آکاردئونی

شیشه تاشو یا آکاردئونی یکی از لوازم پرکاربرد در طراحی دکوراسیون است که به عنوان درب، دیوار یا سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیشه‌ها به دو صورت ثابت و متحرک طراحی و اجرا می‌شوند و کاربران می‌توانند بر اساس نیاز خود مناسب‌ترین سازه را انتخاب کنند.



مزایای اجرای شیشه متحرک آکاردئونی چیست؟


شیشه آکاردئونی بدون ایجاد مانع در برابر دید باعث می‌شود بتوانید از فضا استفاده بهینه نمایید. همچنین شما برای طراحی و اجرای شیشه متحرک آکاردئونی با محدودیت ابعاد روبرو نیستید؛ یعنی می‌توانید شیشه متحرک را در ابعاد کوچک یا بزرگ اجرا کنید. حتی امکان اجرای شیشه آکاردئونی روی درب و پنجره‌های با عرض بیشتر از 2 متر هم میسر است. 

 اما این موارد تنها مزایای نصب و اجرای شیشه آکاردئونی نیست. سایر مزایای این سازه پرطرفدار شامل موارد زیر است:

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

 شیشه آکاردئونی عایق مناسبی است که از هدر رفتن انرژی گرمایی و سرمایی محیط جلوگیری می‌کند. بنابراین کسانی که می‌خواهند مصرف انرژی را مدیریت کنند، بهتر است مکان مورد نظر را با شیشه متحرک آکاردئونی تجهیز کنند.

 • عایق مناسب در برابر سر و صدا

 یکی دیگر از مزایای مهم طراحی و اجرای شیشه آکاردئونی این است که عایق مناسبی در برابر سر و صدا ایجاد می‌کند.

 • جلوگیری از ورود گرد و غبار با شیشه آکاردئونی

 با اجرای شیشه متحرک آکاردئونی می‌توانید از ورود گرد و غبار به محیط جلوگیری کنید.

 • قابلیت پارتیشن‌بندی با شیشه متحرک 

 یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای طراحی و اجرای شیشه متحرک آکاردئونی این است که می‌توانید با استفاده از آن مکان مورد نظر را پارتیشن‌بندی کنید. 

 • دوام و ماندگاری بالا 

 برای طراحی و اجرای شیشه آکاردئونی از مصالح مقاوم و ماندگار استفاده می‌شود. به همین دلیل با مشکلاتی نظیر خوردگی و تغییر شکل سازه مواجه نمی‌شوید. 

 • ایجاد فضایی زیبا 

 اگر می‌خواهید فضایی شیک و زیبا ایجاد کنید، شیشه متحرک آکاردئونی انتخاب مناسبی است و موجب ایجاد دکوراسیون مدرن می‌شود.


شیشه آکاردئونی یکی از انواع شیشه‌های متحرک است که انعطاف‌پذیری بالایی دارد. این شیشه که به صورت پارتیشن‌های عمودی ساخته می‌شود، باید داخل یک قاب یا چارچوب (از جنس‌های مختلف) قرار گیرد و بر روی یک ریل آلومینیومی سوار شود.

این ریل قابلیت حرکت را برای شیشه متحرک آکاردئونی فراهم می‌کند. شیوه باز و بسته شدن این نوع شیشه با شیشه‌های تاشو متفاوت است و در زمان باز و بسته شدن لت‌ها به شکل هفت و هشتی در می‌آیند.

شیشه متحرک آکاردئونی جزء شیشه‌های اتوماتیک به حساب نمی‌آید اما، از آن جا که این نوع شیشه به سادگی قابل جمع و باز شدن است، ‌می‌تواند جابجایی هوا میان محیط داخلی و خارجی را به خوبی میسر سازد. شیشه‌های آکاردئونی که به نام شیشه بالکن یا شیشه جمع‌شونده نیز شناخته می‌شوند، از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است و کاربردهای زیادی در طراحی و ساخت تراس و بالکن، استخر، درب و پنجره، پارتیشن و کابین سرویس بهداشتی و غیره دارد. همچنین، طراحی شیشه‌های آکاردئونی بر اساس ابعاد و طرح مورد نظر مشتری انحام می‌شود.


اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره شیشه متحرک هستید به این صفحه مراجعه کنید.

شیشه آکاردئونی و انواع کاربرد آن


شیشه تراس

امروزه کاربرد شیشه در طراحی تراس‌ها بسیار متداول شده است. استفاده از شیشه متحرک آکاردئونی برای تراس می‌تواند ظاهر زیبایی را به نمای داخلی و خارجی ساختمان ببخشد. علاوه بر این، استفاده از پانل‌های عمودی امکان تماشای منظره پیش روی ساختمان را برای کسانی که از داخل تراس به بیرون نگاه می‌کنند فراهم می‌کند، و داشتن چشم‌انداز زیبا یک مزیت برای ساختمان به حساب می‌آید. همچنین، استفاده از شیشه آکاردئونی برای تراس باعث کنترل گرد و خاک ناشی از باد، و صرفه‌جویی در مصرف انرژی (سرمایش و گرمایش) می‌شود.



شیشه درب و پنجره بالکن

متداول‌تری کاربرد شیشه متحرک آکاردئونی در ساخت درب و پنجره بالکن است. بالکن‌ها یکی از بخش‌های ضروری خانه هستند که برای کارهای زیادی از جمله نگهداری وسایل اضافه استفاده می‌شوند.

اما، از آن جا که بالکن‌ها بخشی از فضای خانه را به خود اختصاص می‌دهند، مالکان همواره به دنبال راهی برای استفاده بیشتر از این فضا هستند. به کار بردن شیشه در ساخت پنجره و درب بالکن باعث می‌شود این فضا نمای زیباتری پیدا کند و به دلباز شدن محیط خانه نیز کمک می‌کند.

شیشه متحرک آکاردئونی ، یک گزینه ایده‌آل برای درب و پنجره بالکن است زیرا لت‌های آن به صورت پانل‌های عمودی ساخته می‌شوند و و این موضوع باعث می‌شود ساکنین دید کامل و بدون مانعی به فضای بیرون داشته باشند. علاوه بر این، شیشه آکاردئونی به سادگی باز و بسته می‌شود و در فصول سرد و گرم، امکان بهره‌مند شدن از هوای تازه را فراهم می‌سازد.


اگر به دنبال شیشه ریلی هستید به این صفحه مراجعه کنید.


پاسیو

یکی دیگر از کاربردهای شیشه‌های آکاردئونی در ساخت پنجره‌های پاسیو داخل ساختمان است. استفاده از شیشه متحرک آکاردئونی برای پاسیو باعث می‌شود بتوانید این فضا را به یک گلخانه زیبا تبدیل کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. ضمن این که، در مواقع لازم می‌توانید به آسانی درب یا پنجره شیشه‌ای را از یک طرف جمع کنید و به هوای تازه دسترسی یابید.


استخر

استخرهای روباز یکی از جدیدترین امکانات ساختمان‌ها و برج‌های نوساز، و حتی خانه‌های ویلایی به شمار می‌روند. اما استفاده از این استخرها در فصول سرد سال که بارندگی وجود دارد، عملا امکان‌پذیر نیست.

یکی از راه‌حل‌های این مشکل، استفاده از سقف یا اتاقک شیشه‌ای برای این استخرهاست. شیشه آکاردئونی بهترین گزینه برای ساخت سقف یا اتاقک استخر روباز به شمار می‌رود زیرا هم نسبت به سایر شیشه‌های مقاوم‌تر است، و هم با داشتن پانل‌های عمودی، زیبایی محیط اطراف استخر را دو چندان می‌کند. مزیت دیگر استفاده از این شیشه‌ها، حفاظت از محیط استخر در برابر دید ساختمان‌های دیگر، یا سقوط اجسام است.


درب‌ های ورودی

استفاده از شیشه برای ساخت درب‌های ورودی ایده جدیدی نیست. انواع درب‌های چرخان، درب‌های کشویی اتوماتیک و مواردی از این دست، سال‌هاست که در ورودی ساختمان‌های مسکونی و تجاری به چشم می‌خورند و باعث زیبایی و شکوه ساختمان می‌شوند.

اما، استفاده از شیشه آکاردئونی برای درب‌های ورودی، ایده جدیدی است که هم از نظر مقاومت و زیبایی قابل قبول است و هم از نظر هزینه مقرون‌به‌صرفه.




درب‌ های داخلی

شیشه متحرک آکاردئونی به خوبی نقش یک پارتیشن را میان فضاهای مختلف مثل سالن پذیرایی، هال و غذاخوری ایفا می‌کند. دلیل این موضوع به دو ویژگی‌ مهم این شیشه‌ها، یعنی مقاومت بالا در عین نازکی و سبک‌وزنی، مربوط می‌شود.

بر همین اساس، شیشه‌های آکاردئونی یک انتخاب بسیار مناسب برای درب‌های داخلی (مثل درب‌های فضاهای کار اشتراکی) به شمار می‌رود. این درب‌های می‌توانند با یراق و چارچوب یا بدون آن‌ها ساخته شوند.


پنجره

استفاده از شیشه آکاردئونی در ساخت پنجره اتاق، آشپزخانه، سالن پذیرایی و غیره این مزیت را دارد که عبور نور به فضای داخلی افزایش می‌یابد و محیط روشن می‌شود. همچنین، باز و بسته کردن پنجره (به خصوص پنجره‌های بزرگ و سرتاسری) راحت‌تر خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شیشه اسلایدینگ با کارشناسان ما تماس بگیرید


شیشه متحرک آکاردئونی

شیشه متحرک آکاردئونی بر اساس جنس، کاربرد و طراحی به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که در ادامه هر یک را به طور جداگانه معرفی می‌کنیم:


شیشه آکاردئونی بدون قاب (فریم‌ لس)

این نوع شیشه متحرک آکاردئونی هیچ‌گونه قابی از جنس چوب، فلز و غیره ندارد و صرفا از پانل‌های شیشه‌ای عمودی تشکیل شده است. شیشه فریم‌لس به کمک بست و پروفیل آلومینیوم روی ریل نصب می‌شود و می‌تواند دارای دستگیره و قفل هم باشد. مزیت شیشه‌های آکاردئونی بدون قاب این است که تصویر بزرگتر و کامل‌تری را نشان می‌دهد.

مجموعه اشل روف مفتخر است تمامی خدمات مربوط به طراح و مجری روف گاردن را در اختیار شما قرار دهد.


قیمت شیشه متحرک آکاردئونی چقدر است؟


برای اینکه بتوانید برآوردی دقیق از بودجه مورد نیاز برای طراحی و اجرای شیشه متحرک داشته باشید، لازم است عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه آکاردئونی را بشناسید. قیمت شیشه متحرک آکاردئونی تحت تاثیر ابعاد و کیفیت آن است. به‌طوری‌که با بزرگ شدن سایز سازه به متریال بیشتری نیاز داریم و قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. از طرف دیگر اگر کیفیت مصالحی که برای طراحی و اجرای شیشه متحرک آکاردئونی مورد استفاده قرار می‌گیرد مطلوب باشد، قیمت افزایش پیدا می‌کند. البته پیشنهاد می‌کنیم از سازه‌ای با مصالح درجه‌یک استفاده کنید تا دوام و ماندگاری آن مطلوب باشد. 

 سخن آخر

 طراحی دکوراسیون منازل، محیط اداری و تجاری به ظرافت و دقت بالایی نیاز دارد. این مطلب درباره مزایای طراحی و نصب شیشه آکاردئونی است. امیدواریم این اطلاعات برای شما سودمند باشد.