پروژه هـا

سقف متحرک استخر

هنگامی که تصمیم خود را برای نصب سقف‌های جمع شونده برای استخر خود گرفتید، باید به دنبال بهترین متخصصان باشید و مطمئن شوید که حداکثر کیفیت را در ازای پولی که پرداخت می‌کنید، دریافت می‌نمایید. با چند نصاب تماس بگیرید و بهترین پیمانکاران را در اطراف خود استخدام کنید. بهترین آژانس‌های نصب سقف متحرک استخر را در اینترنت جستجو کنید و مواردی را که امکانات بیشتری را در اختیار قرار می‌دهند انتخاب کنید.

سقف متحرک استخر

سازندگان و صاحبان خانه، اغلب به دنبال بهترین راه‌ ها برای ایجاد یک استخر شنای زیبا و راحت برای استفاده در تمام طول سال هستند و سقف متحرک استخر این امکان را برای آنها فراهم می‌کند.

بیشتر مردم عاشق شنا کردن به طور منظم هستند. آن‌ ها نه تنها در روزهای آفتابی، بلکه در زمستان‌های سرد نیز از شنا لذت می‌برند. با این حال، آفتاب گرم تابستان و سرمای زمستان می‌تواند مانعی برای استفاده از استخرهای خانگی و عمومی سرباز باشد.

به همین دلیل هم هست که بسیاری از افراد استخرهای سرپوشیده یا انواعی را که در زیرزمین هستند ترجیح می‌دهند. زیرا این استخر‌ها در تمام طول سال قابل استفاده هستند. با این حال، هیچ چیز، لذتِ استفاده از یک استخر سر باز را ندارد.

شاید با خود فکر کنید، کاش می‌شد استخر سرپوشیده موجود در ساختمان خود را در فصل بهار و یا زمانی که هوا خوب است به بیرون ساختمان منتقل کنید. اگرچه در ابتدا این یک آرزوی دست‌نیافتی به نظر می‌رسد، اما سقف متحرک استخر این آرزوی محال را دست‌یافتی کرده است.

با استفاده از سقف متحرک استخر، شما می‌توانید با شنا در آب استخر، حتی زمانی که آفتاب تندی می‌تابد یا زمستان است سلامت خود را بهبود ببخشید.

ما در این مقاله، درباره سقف متحرک استخر، فواید و موارد وابسته به آن صحبت می‌کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره پوشش متحرک هستید به این صفحه مراجعه کنید.


سقف متحرک استخر چیست؟

سقف متحرک یا سقف جمع شونده، یک سیستم سقفی است که برای برداشتن و گذاشتن مجدد سقف یک سازه طراحی شده است. این سقف کمک می‌کند تا فضای داخلی سازه به بیرون باز شود. سقف متحرک گاهی اوقات به عنوان «سقف قابل اجرا» (operable roofs) یا «نورگیر جمع شونده» (retractable skylights) نیز شناخته می‌شود.

اصطلاح «نورگیر قابل اجرا» (operable skylight)، اگرچه کاملاً مشابه با این اصطلاحات است، به نورگیرهایی اطلاق می‌شود که به جای حرکت و جمع شده روی یک مسیر، روی یک لولا باز و بسته می‌شود.

سقف‌های جمع‌شونده در منازل مسکونی، رستوران‌ها، مراکز شنا، میدان‌ها و استادیوم‌ها و سایر مکان‌هایی که می‌خواهند در صورت تمایل از هوای باز استفاده کنند قابل اجرا است.

اگر به دنبال سقف بازشو متحرک دستی هستید به این صفحه مراجعه کنید.


سقف متحرک استخر و مزایای آن


تمیز ماندن استخر

با نصب سقف جمع‌شونده مناسب استخر، زمان، هزینه و تلاش کمتری برای تمیز کردن و نگهداری استخر صرف خواهید کرد. از آنجایی که استخر در صورت نیاز پوشیده می‌ماند، مقادیر کمتری از آشغال و برگ در داخل آن می‌ریزد و پاکسازی آن آسان می‌شود.


مقابله با مضرات آفتاب

شما می‌توانید سقف را زمانی که هوا مساعد نیست و یا استخر در حال استفاده نیست، ببندید. با نصب سقف‌های جمع شونده مناسب می‌توانید از اشعه مضر UV دور بمانید و از آسیب خورشید جلوگیری کنید.

به عبارت دیگر در زمان ظهر یا وقت‌هایی که تابش آفتاب شدید است با پوشاندن روی استخر، از آفتاب سوختگی و مشکلات ناشی از آن در امان می‌مانید. اما در بعد از ظهرها و یا زمانی که آفتاب ملایم است می‌توانید از نور و گرمای آن بهره ببرید.


محافظت در برابر باران و باد

باران و باد گاهی واقعا آزار دهنده می‌شوند. اگرچه شنا کردن در یک استخر سرباز وقتی باران نم‌نم می‌بارد لذت‌بخش است؛ اما باران شدید می‌تواند فعالیت در فضای استخر را دچار مشکل کند.

همچنین باد و طوفان، مخصوصا در مناطقی که خاک زیاد است، مشکلات زیادی را برای استخر به وجود می‌ورد. مقادیر زیادی خاک و آشغال در آب می‌ریزد. ممکن است به تجهیزات کنار استخر آسیب وارد شود و یا آنها بیش از حد معمول دچار استهلاک شوند. در این مواقع به خیال راحت می‌توانید روی استخر را بپوشانید و بعد از برطرف شدن مشکل، آن را باز کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سقف متحرک جمع شونده با کارشناسان ما تماس بگیرید.


استفاده در تمام فصل‌ های سال

علاوه بر محافظت در برابر باران و باد، می‌توانید از سایر شرایط آب و هوایی سخت نیز از استخر خود استفاده کنید. سرمای زمستان، برگ‌ریزان پاییز و تابش مستقیم آفتاب در ظهر تابستان ممکن است مانع استفاده شما از استخر سرباز شود. اما سقف متحرک استخر به شما کمک می‌کند تا در همه فصول سال از استخر استفاده کنید.


صرفه‌ جویی در انرژی

صرفه‌جویی در مصرف انرژی حرف اول را در سال‌های اخیر در دنیا می‌زند و سقف متحرک استخر می‌تواند به شما در این زمینه کمک زیادی کند. با پوشاندن روی استخر، هزینه کمتری را برای تنظیم دمای داخلی صرف می‌کنید.

در عین حال، وقتی هوا خوب است می‌توانید به جای استفاده از سیستم گرمایشی و سرمایشی داخلی، از حرارت فضای بیرون استفاده کرده و در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنید.


برقراری جشن و مهمانی در تمام شرایط

حتی اگر شنا نمی‌کنید، می‌توانید با اعضای خانواده یا دوستان خود در کنار استخر از نوشیدنی و غذا لذت ببرید. شما می‌توانید در محوطه کنار استخر مهمانی بگیرید و وقتی هوا بد شد، سقف متحرک استخر را باز کنید تا در امان بمانید. همچنین می‌توانید بدون نگرانی در مورد پشه‌های اطراف خود، از یک قرار شام با شریک زندگی خود لذت ببرید.


افزایش ارزش ملک

یک سقف متحرک استخر با کیفیت می‌تواند ارزش زیادی را به ملک شما اضافه کند، در مقایسه با یک استخر سرباز لجن گرفته و پر از آشغال.


سقف متحرک استخر و انواع آن

انواع مختلفی از سقف‌های متحرک برای پوشاندن استخر موجود است. انواع پارچه‌ای، صاف و قابل راه رفتن، شیشه‌ای و موارد دیگر. در اینجا چند نوع این پوشش‌ها را معرفی می‌کنیم.


پوشش سفت و سخت

این پوشش معمولاً از چوب مصنوعی و آلومینیوم یا فولاد گالوانیزه یا شیشه نشکن ساخته شده است. شما می‌توانید آن را با عملکرد دستی و موتوری خریداری و نصب کنید.

این نوع سقف متحرک به طور کامل روی استخر را می‌پوشاند و چون صاف است، احتمالا می‌توانید روی آن قدم بردارید. این نوع سقف به شما کمک می‌کند در شرایطی که روی استخر بسته است، به محوطه بالای آن که ممکن است در امتداد یک بالکن یا پشت بام باشد رفت و آمد داشته باشید و فضای شما گسترده شود.

مجموعه اشل روف مفتخر است تمامی خدمات مربوط به سقف متحرک شیشه ای را در اختیار شما قرار دهد.


سقف پارچه‌ ای

به طور کلی سقف‌های متحرک پارچه‌ای، سازه‌های‌ بسیار زیبا و مقرون به صرفه هستند. آنها کمترین نیاز را به ساخت و ساز دارند. به عبارت دیگر وقتی از یک شرکت سازنده، درخواست کنید تا یک سقف متحرک استخر از نوع پارچه‌ ای برای شما آماده کنید، تمام فرایند‌های ساخت و ساز در داخل کارخانه و کارگاه انجام می‌شود و سقف آماده برای نصب به محل آورده می‌شود.

این سقف‌ ها به راحتی قابل جمع شدن و باز کردن می‌باشند. می‌توانند اتوماتیک و یا دستی باشند. سبک هستند و شما می‌توانید به راحتی آنها را جا به‌ جا کنید. همچنین نور را به داخل راه می‌دهند و در مصرف انرژی صرفه‌ جویی می‌کنند.