پروژه هـا

سقف شیشه ای

استفاده تخصصی از متریال شیشه در ساخت و سازهای امروزی نقش مهم و کلیدی یافته است. سقف شیشه ای و کاربردهای وسیع آن این روزها به بخشی از ساختمان‌های امروزی تبدیل شده است.

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای از سازه‌های مدرن و امروزی است که در سال‌های اخیر با استقبال وسیع کاربران روبرو شده و جزو بهترین متریال مصرفی در سازه‌های ساختمانی به‌شمار می‌آید.

تنوع مدل‌ در این محصول و نمونه‌ های نشکن و باکیفیت تولیدات آن باعث شده بسیاری از کارفرمایان و سازندگان ساختمان‌ها و برج‌های مسکونی و تجاری، این نوع سقف را به‌عنوان جایگزین مناسبی برای انواع مصالح کلاسیک انتخاب نموده و از نتایج آن نیز ابراز رضایت نمایند.

در نوشتار پیش رو به معرفی این نوع سقف پرداخته و از مزایا و معایب کاربرد آن در ساختمان با شما گفتگو خواهیم کرد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره سقف متحرک شیشه ای هستید به این صفحه مراجعه کنید.


سقف شیشه ای: زیبا، مفید، کاربردی

ساختمان‌های مدرن و زیبای امروزی را می‌توان بهترین نشانه موفقیت انسان در علوم مهندسی سازه‌ به‌شمار آورد. علاوه بر راحتی فوق‌العاده‌ای که در این سازه‌ها تجربه می‌کنیم، نمای زیبا و متریال مصرفی باکیفیت به‌کار رفته در تولید آنها نیز از دیگر مواردی است که سمت و سوی نگاه معماران و سازندگان را به این بناها جلب نموده است.

کاربران سازه‌های مدرن نیز از این شیوه ساخت راضی بوده و از کار و سکونت در چنین ساختمان‌هایی ابراز رضایت می‌کنند. بخش مهمی از این رضایت به متریال مصرفی مربوط است که آنها را نسبت به ساختمان‌های قدیمی برتری داده است.

شیشه از مهم‌ترین این مصالح ساختمانی است که در یکی دو دهه اخیر مصارف زیادی در ساخت و سازها یافته و به یکی از متریال پرکاربرد در ساختمان تبدیل شده است. تنوع در رنگ، سایز و نوع مصارف این متریال و قابلیت وسیع آن در زیباسازی ساختمان باعث شده رویکرد مثبت به استفاده از این ماده در صنعت ساختمان روز به روز بیشتر شود. عاملی که در شکل‌گیری نمای زیبای شهرهای امروزی نقش مهمی ایفا نموده است.

علاوه بر مصارف مختلفی که تاکنون از شیشه برای درب و پنجره شاهد آن بوده‌ایم، امروزه با کاربرد وسیع این ماده برای ساخت انواع سقف شیشه ‌ای نیز روبرو هستیم. جایگزینی مثبتی که با مزایای زیادی از زیبایی تا روشنی ساختمان همراه بوده و نمایی متفاوت به آنها داده است.

اگر به دنبال درب شیشه ای اسلایدینگ هستید به این صفحه مراجعه کنید.


سقف شیشه ای و انواع آن

سقف‌های شیشه‌ای به عنوان یکی از مدرن‌ترین انواع سقف این روزها در بخش‌های مختلف ساختمان کاربرد دارند. از استخرهای مسقف تا ساختمان‌های مسکونی، رستوران‌ها و هتل‌های توریستی و بسیاری موارد دیگر این نوع پوشش را برای قسمت فوقانی سازه خود به‌کار برده و از جذابیت‌های آن در موارد مختلف سود می‌برند.

پوشش نورگیر و زیبایی که نه‌تنها امکان استفاده از چشم‌اندازهای اطراف را از ما سلب نمی‌کند، بلکه فضایی ارگانیک با مزایای بهداشتی نیز به محیط افزوده و شرایط خوبی برای بهره‌مندی از نور مفید خورشید در ساعات روز فراهم می‌آورد.

این نوع سقف که در اصطلاح مهندسی ساختمان با نام اسکای لایت خوانده می‌شود تنوع بالایی داشته و انتخاب نمونه مناسب آن به عوامل زیادی بستگی دارد.

در ادامه به معرفی سقف‌ شیشه‌ای نشکن و مزایای کاربردی آن می‌پردازیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره درب شیشه ای اتوماتیک با کارشناسان ما تماس بگیرید


سقف شیشه ای نشکن: تجربه زیبایی و دوام!

طراحی سقف با شیشه‌های نشکن از برترین نمونه‌های اسکای لایت است که علاوه بر دارا بودن فاکتورهای دوام و ایمنی، از مزایای متنوع دیگری نیز برخوردار است.

این نوع سقف شیشه ای در برابر تغییرات دما و تنش‌های حرارتی نیز مقاومت نشان داده و از ترک و شکستگی مصون است. دلیل این مزیت، حرارت دیدن شیشه نشکن حین مراحل ساخت است که خواص انقباضی و انبساطی را در آن گسترده‌تر و میزان تحمل آن در برابر این تغییرات فیزیکی را بیشتر نموده است. به این ترتیب استفاده از سقف شیشه ای نشکن در فضاهایی با تغییرات دمایی و اقلیم‌های مختلف بلامانع خواهد بود.

کشور ما نیز با دارا بودن اقلیم‌های آب و هوایی متنوع پتانسیل بالایی برای استفاده از این نوع سقف را داشته و در نقاط مختلف شاهد کاربرد آن هستیم.

از طرفی مصارف این نوع شیشه در مکان‌هایی که با تغییرات شدید دما روبرو هستند مانند آشپزخانه رستوران و سردخانه‌ها نیز به‌دلیل این مزیت امکان‌پذیر بوده و به‌عنوان گزینه انتخابی مورد پذیرش است.

این نوع شیشه با ممانعت از ورود و خروج انرژی به عنوان عایق این فاکتور به‌شمار آمده و از نظر کاهش هزینه‌های مرتبط با مصرف انرژی نمونه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شوند. هم‌چنین در نمونه‌های هوشمند این محصولات، سنسورهای قوی نصب شده که بروز حالات جوی از قبیل برف و باران و وزش باد شدید را تشخیص داده و باز و بسته شدن آنها را مدیریت می‌کند.

سقف شیشه ای نشکن با تنوع در رنگ و نمونه‌های مات و شفاف این روزها طرفداران زیادی بین خانواده‌ها نیز پیدا کرده و کاربرد آن که تا پیش از این بیشتر به هتل‌ها و مکان‌های عمومی اختصاص داشت، امروزه به منازل و سازه‌های مسکونی نیز گسترش یافته است.

با وجود قاب فلزی از جنس آلومینیوم نیز بر استحکام این نوع سقف افزوده شده و مقاومت آن در برابر عوامل فیزیکی مختلف را افزایش داده است. سقف شیشه ای نشکن با قاب فلزی در برابر تحمل وزن‌های بالا نیز مقاوم است و نمی‌شکند.